پکیج تصفیه فاضلاب EAAS

 
پکیج تصفیه فاضلاب EAAS
پکیج تصفیه فاضلاب EAAS

تصفیه فاضلاب EAAS

در سال‌های اخیر تمایل به استفاده از واحدهای پیش ساخته تصفیه آب و فاضلاب به شکل پکیج تصفیه فاضلاب قابل حمل به ویژه برای اجتماعات کوچک از قبیل مناطق روستایی، کمپ‌ها، سایت‌های کارگاهی، یگان‌های نظامی روبه افزایش است. با ساخت تصفیه خانه‌های پیش ساخته به صورت واحدهای آماده، علاوه بر کاهش قابل ملاحظه در هزینه‌ها و زمان مورد نیاز، امکان حمل و جابجایی آنها به شکل کانتینرهای استاندارد فراهم می‌شود.

کاربرد این پکیج تصفیه فاضلاب واحدهای پیش ساخته به عنوان راه حلی مقرون به صرفه و مطمئن در تصفیه فاضلاب اجتماعات کوچک و رفع معضلات زیست محیطی واحدهای آلاینده شهری و صنعتی توصیه می‌گردد. نمایی از پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی

روش تصفیه فاضلاب‌های بهداشتی، فرآیند لجن فعال از طریق هوادهی عمقی با کشت معلق یا رشد ثابت توسط باکتری‌های هوازی می‌باشد. راندمان تصفیه فاضلاب در حدود ۹۵ درصد حذف آلاینده‌های شاخص از قبیل BOD،COD و TSS می‌باشد که در صورت لزوم اضافه نمودن رآکتورهای بی‌هوازی و آنوکسیک به منظور تصفیه تکمیلی فاضلاب‌ها امکان‌پذیر است. تصفیه فاضلاب به روش های مختلفی انجام می شود که روش EAAS یکی از آنها است. از دیگر روش ها می توان به MBR و Mbbr تصفیه اشاره نمود.

تصفیه فاضلاب به روش بیولوژیکی

  1. تصفیه هوازی
  2. تصفیه بی هوازی
  3. تصفیه هوازی، بی هوازی

جهت تصفیه فاضلاب بهداشتی عمدتا از فاضلاب را به روش هوازی تصفیه می کنند. در پکیج تصفیه فاضلاب مواد آلی موجود در فاضلاب ( عامل مخرب محیط زیست) به مواد معدنی پایدار ( کود معدنی ) تبدیل می شود. تمامی این پروسه توسط باکتری های هوازی انجام می گیرد و باکتری نیز جهت انجام این امر نیاز به اکسیژن دارند. لذا در پکیج های تصفیه فاضلاب بهداشتی حوضچه ای برای هوادهی به فاضلاب وجود دارد تا اکسیژن مورد نیاز باکتری ها تامین شود.

فاضلاب‌های آلوده و بیماری‌زا پس از هدایت به این سیستم و طی مراحل مختلف تصفیه به پسابی زلال، بدون بو و عاری از مواد معلق تبدیل شده، پس از گندزدایی با ترکیبات کلر یا گاز ازون مطابق با استانداردهای محیط زیست قابل دفع به آب‌های سطحی و زیرزمینی یا استفاده در مصارف دوره‌ای آبیاری فضای سبز خواهد بود.

هر واحد کامل تصفیه فاضلاب دارای متعلقات لازم از قبیل تجهیزات آشغال گیری، سیستم پمپاژ، بلوئر هوادهی، زلال سازی، هاضم لجن، مخزن گندزدایی و تابلوی برق به همراه کابل کشی و لوله‌های ارتباطی می‌باشد، البته انتخاب نوع بلوئر هوادهی با توجه به پارامترهایی همچون وضعیت محل نصب پکیج _مسکونی و یا غیر مسکونی) و ارتفاع پکیج، میزان حجم فاضلاب ورودی و میزان بار آلی ورودی انتخاب می شود که اکثر در دو نوع ساید چنل و یا تیپ روتس می باشد.

این شرکت در تمامی پکیج های خود از بلوئر هوادهی هایی با برندهای باکیفیت استفاده می شود که عمدتا با توجه به وجود تحریمها و همچنین نبود قطعات یدکی بعضی از برندها و یا بالا بودن هزینه تهیه قطعات این دست از بلوئرها به طور معمول از برندهای تایلوانی همچون لانگ تک، شوفو و گریتک و .... در نوع تیپ روتس و یا برندهای گرین کو و یا رونتای در نوع ساید چنل استفاده می شود، البته این شرکت قابلیت این را دارد که از برندهای اعلامی توسط کارفرما و یا برندهای اروپایی همچون ارزن ایر ، پدروگیل و یا روبوسکی استفاده شود که در لینک های زیر به مشخصات فنی(data sheet) این بلوئرها اشاره شده است.

-دیتا شیت بلوئر لانگ تک (long tech blower)

-دیتاشیت بلوئر ارزن ایر (aerzen blower)

-دیتا شیت بلوئر گرینکوgreenco)

مخـازن پکیج تصفیه فاضلاب از ورق و پروفیل های فلزی کربن استیل ساخته شـده و توسط پرایمر ها و پوشش‌های اپوکسی در برابر عوامل خوردگی محافظت می‌شوند. در ظرفیت‌های بسیار کوچک از مخازن آماده پلی اتیلن و فایبرگلاس به عنوان رآکتور تصفیه فاضلاب  نیز استفاده می‌شود. ساخت تصفیه خانه‌های متعارف باعث افزایش هزینه‌ها و مشکلات ساخت و بهره‌برداری از سیستم می‌گردد.

ویژگی‌های پکیج تصفیه فاضلاب


  • داشتن کارایی لازم در تصفیه فاضلابهای گوناگون بر اساس طراحی مناسب آن
  • دارا بودن کلیه واحدها و سیستم‌های مورد نیاز تصفیه و عدم نیاز به هرگونه لوازم جانبی برای انجام عملیات تصفیه
  • اشغال فضای کم و امکان تغییر ابعادی بر اساس شرایط محل نصب
  • قابلیت حمل از کارگاه ساخت به محل نصب پکیج
  • سرعت بالا در ساخت، نصب و راه اندازی
پکیج تصفیه فاضلاب EAAS
پکیج تصفیه فاضلاب EAAS

با توجه به اینکه روش لجن فعال متعارف دارای معایبی از جمله نیاز به واحد تصفیه لجن دارد لذا برای پکیج تصفیه فاضلاب از روش لجن فعال گسترده استفاده می‌شود.

پروسه تصفیه فاضلاب در پکیج های تصفیه فاضلاب EAAS

روش هوادهی گسترده (Extended Aeration) متداولترین روش تصفیه به کمک لجن فعال در دنیا می‌باشد که به طور گسترده ای جهت تصفیه فاضلاب و پسابهای جوامع کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این روش معمولا میکروب‌ها در فاضلاب و پساب به مدت ۱۸ تا ۳۰ ساعت تحت شرایط هوازی قرار گرفته و باعث کاهش بار آلودگی آلی می‌شوند. چون توده‌های بیولوژیکی (MLSS) زمان نسبتا طولانی در تماس با اکسیژن می‌باشند بنابراین لجن مازاد دفعی نیز بسیار اندک می‌باشد.

شرکت زادآب به عنوان تولیدکننده تجهیزات آب و فاضلاب آماده ارائه مشاوره رایگان به شما عزیزان می باشد. در صورت نیاز به مشاوره با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

در تصفیه زیستی به روش هوادهی گسترده تمام لجن تولیدی حوض ته نشینی به حوض هوادهی بازگشت داده می‌شود. پکیج های تصفیه فاضلاب و پسابی که با روش هوادهی گسترده طراحی می‌شوند در صورت راهبری مناسب علاوه بر تصفیه فاضلاب در حد عالی، معمولا بدون ‌بو و بدون اشکال کار خواهند کرد.

فرآیند کلی تصفیه پکیج تصفیه فاضلاب به این صورت است که فاضلاب از شبکه فاضلاب وارد ایستگاه پمپاژ شده و از آنجا به تانک هوادهی هدایت می‌گردد. هوادهی از نوع عمقی می‌باشد و هوای لازم جهت تامین اکسیژن مورد نیاز باکتری‌های هوازی توسط بلوئر تامین می‌شود و هوا توسط نازل در کل سطح پخش می‌شود. این نازل‌ها همچنین عمل اختلاط را نیز انجام می‌دهند.

فاضلاب پس از تجزیه شدن وارد قسمت ته نشینی می‌شود و پساب خروجی توسط ویناچ ها جمع‌آوری می‌شود و به بخش کلر زنی می‌رود و بخشی از لجن ته‌نشین شده را به قسمت هوادهی برمی‌گردانند و بخش دیگر آن را به قسمت تانک لجن منتقل می‌کنند.

بخش‌های مختلف پکیج تصفیه فاضلاب EAAS


  • حوض هوادهی: هوادهی در این روش به شکل هوادهی عمقی (استفاده از دیفیوزرها) می‌باشد. در این بخش تجزیه بیولوژیکی فاضلاب ورودی صورت می‌گیرد.
  • حوض ته نشینی ثانویه: با تجزیه فاضلاب، لجن تولیدی بخش هوادهی در این قسمت ته نشین شده و بخشی از لجن ته نشین شده به قسمت هوادهی و مابقی آن به تانک لجن منتقل می‌شود تا پس از هضم، لجن دفع شود. خروجی این بخش توسط ویناچ های که در قسمت بالایی قرار گرفته به بخش کلر  زنی منتقل می‌شود.

  • بخش هاضم لجن: لجن خروجی از ته نشینی ثانویه در این قسمت تثبیت شده و دفع می‌شود. هاضم لجن همچنین حجم لجن خروجی را تا حدودی کاهش می دهد که امور آب گیری یا امها لجن راحت تر انجام شود.

  • بخش کلر زنی: برای از بین بردن میکروارگانیسم ها از کلر و پکیج های تزریق کلر بره می برند.

  • دیفیوزر:  برای هوادهی عمقی از دیفیوزر های هوادهی بهره می برند. به دلیل نداشتن بو معمولا روش هوازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. دیفیوزر های مورد استفاده برای هوادهی عمقی در پکیج های تصفیه فاضلاب معمولا از نوع حباب ریز هستند.

 

پکیج تصفیه فاضلاب EAAS
پکیج تصفیه فاضلاب EAAS

شرکت زادآب به عنوان تولیدکننده تجهیزات آب و فاضلاب آماده ارائه مشاوره رایگان به شما عزیزان می باشد. در صورت نیاز به مشاوره با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

021-55256411-12

09927380994